Przypisania studenta do tematu pracy dyplomowej dokonuje opiekun danego tematu. W związku z tym studenci zainteresowani konkretnym tematem powinni skontaktować się z opiekunem tego tematu w celu uzyskania jego zgody na podjęcie się przez studenta realizacji pracy dyplomowej określonej wybranym tematem.
- 1. Analizator składniowy dla języka polskiego z użyciem głębokich sieci neuronowych
- 2. Analiza dostępności kodów źródłowych algorytmów widzenia stereoskopowego i możliwości ich modyfikacji
- 3. Analiza scen w scenariuszach filmowych
- 4. Gra ekologiczna promująca ochronę pszczół „Dzień z życia pszczoły”
- 5. Gra w chowanego w środowisku wirtualnym z wykorzystaniem silnika Unreal Engine
- 6. Metoda wieloczynnikowej analizy zachowań na Giełdzie Papierów Wartościowych z wykorzystaniem metod głębokiego uczenia
- 7. Metody automatycznej segmentacji obrazów kolorowych
- 8. Metody optymalizacji czasowej algorytmów detekcji obiektów graficznych w ramach ciągłego monitoringu roju pszczół
- 9. Metody poprawy jakości i czytelności zdjęć
- 10. Metody śledzenia wzroku w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem kamer lub sensorów głębi
- 11. Narzędzie do automatycznej ekstrakcji wątków fabuły z tekstu scenariusza filmowego
- 12. Neuronowy, semantyczny model języka
- 13. Nowoczesne techniki renderowania grafiki wykorzystujące DirectX 12 Ultimate
- 14. Ocena efektywności metod ekstrakcji cech w zadaniu uwierzytelniania użytkownika na podstawie danych behawioralnych
- 15. Opracowanie i walidacja kryteriów oceny jakości fotografii w czasie rzeczywistym
- 16. Platforma rzeczywistości wirtualnej do testowania algorytmów sterowania pojazdem autonomicznym
- 17. Porównanie algorytmów sztucznej inteligencji w grach wyścigowych
- 18. Porównanie zaawansowanych technik renderowania sceny w środowiskach OpenGL i Unity
- 19. Program do ujednoznaczniania oznaczeń kategorii składniowych słów z wykorzystaniem sieci neuronowych
- 20. Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem biosygnałów
- 21. Silnik gry z mechanizmem rozpadania się obiektów
- 22. Symulator szkoleniowy dotyczący obrony przed bronią masowego rażenia
- 23. Symulator szkoleniowy dotyczący zachowania podczas pożaru
- 24. Symulator środowisk różnych planet wraz z systemem uczenia agenta na podstawie zachowań człowieka z wykorzystaniem systemu CAVE
- 25. System identyfikacji mówców z możliwością adaptacji do konkretnej osoby na podstawie niewielkiego zbioru wypowiedzi
- 26. System uczenia maszynowego do rozpoznawania twarzy przy małej liczbie przykładów uczących z wykorzystaniem biblioteki ML.NET
- 27. Trójwymiarowa przeglądarka danych radiologicznych
- 28. Uniwersalna platforma symulacyjna pokładowej aparatury obserwacyjnej latającego drona zwiadowczego
- 29. Wykorzystanie głębokich sieci neuronowych do rozpoznawania mówców poprzez maksymalizację informacji wzajemnej
- 30. Wykorzystanie głębokiego uczenia do rekonstrukcji obiektów 3D w oparciu o pojedyncze zdjęcie
- 31. Zastosowanie głębokich sieci neuronowych do wykrywania nakładających się wypowiedzi
- 32. Zastosowanie losowych pól Markowa (MRF) w widzeniu stereoskopowym
- 33. Zastosowanie metod uczenia maszynowego do wyznaczania spersonalizowanej diety przy użyciu platformy ML.NET
- 34. Zastosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia hybrydowych gier planszowych i karcianych