Propozycje tematów prac dyplomowych inżynierskich na rok akademicki 2021/2022

  1. Aplikacja do nauki programowania działająca w rzeczywistości wirtualnej
  2. Aplikacja mobilna do oceny jakości zdjęć
  3. Fotografia obliczeniowa i skanowanie 3D z wykorzystaniem wbudowanych aparatów fotograficznych i sensorów TrueDepth i LiDAR w Iphone 12 Pro
  4. Gra zręcznościowa pinball/flipper z tutorialem
  5. PL-CELEB: zastosowanie metod głębokiego uczenia i widzenia komputerowego w celu utworzenia polskiej bazy danych do trenowania systemów rozpoznawania mówcy
  6. Program do określania położeń użytkowników jaskini LZWP na podstawie położenia stóp
  7. Program umożliwiający zbieranie, przetwarzanie i etykietowanie danych biometrycznych podczas korzystania przez użytkownika z dowolnych programów w systemie Android
  8. Program umożliwiający zbieranie, przetwarzanie i etykietowanie danych biometrycznych podczas korzystania przez użytkownika z dowolnych programów w systemie Windows
  9. Rozpoznawanie znaczników na potrzeby gier rozszerzonej rzeczywistości
  10. Symulator manewru startu lądownika księżycowego programu Apollo z Księżyca w jaskini rzeczywistości wirtualnej
  11. Ustalanie oznaczeń słów na podstawie kontekstu przez odkrywanie reguł usuwających możliwe oznaczenia
  12. Wirtualny garncarz
  13. Wirtualny pokój zagadek (escape room)
  14. Wirtualny symulator frezarki
  15. Wydobywanie procesów biznesowych ze scenariuszy filmowych
  16. Zaczarowany ołówek 3D
  17. Zręcznościowa gra w środowisku CAVE wspomagająca rehabilitację dystrofii mięśniowej Duchenne'a

 

Propozycje tematów prac dyplomowych magisterskich na rok akadademicki 2020/2021

  1. Analizator składniowy dla języka polskiego z użyciem głębokich sieci neuronowych
  2. Analiza dostępności kodów źródłowych algorytmów widzenia stereoskopowego i możliwości ich modyfikacji
  3. Analiza scen w scenariuszach filmowych
  4. Gra ekologiczna promująca ochronę pszczół „Dzień z życia pszczoły”
  5. Gra w chowanego w środowisku wirtualnym z wykorzystaniem silnika Unreal Engine
  6. Metoda wieloczynnikowej analizy zachowań na Giełdzie Papierów Wartościowych z wykorzystaniem metod głębokiego uczenia
  7. Metody automatycznej segmentacji obrazów kolorowych
  8. Metody optymalizacji czasowej algorytmów detekcji obiektów graficznych w ramach ciągłego monitoringu roju pszczół
  9. Metody poprawy jakości i czytelności zdjęć
  10. Metody śledzenia wzroku w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem kamer lub sensorów głębi
  11. Narzędzie do automatycznej ekstrakcji wątków fabuły z tekstu scenariusza filmowego
  12. Neuronowy, semantyczny model języka
  13. Nowoczesne techniki renderowania grafiki wykorzystujące DirectX 12 Ultimate
  14. Ocena efektywności metod ekstrakcji cech w zadaniu uwierzytelniania użytkownika na podstawie danych behawioralnych
  15. Opracowanie i walidacja kryteriów oceny jakości fotografii w czasie rzeczywistym
  16. Platforma rzeczywistości wirtualnej do testowania algorytmów sterowania pojazdem autonomicznym
  17. Porównanie algorytmów sztucznej inteligencji w grach wyścigowych
  18. Porównanie zaawansowanych technik renderowania sceny w środowiskach OpenGL i Unity
  19. Program do ujednoznaczniania oznaczeń kategorii składniowych słów z wykorzystaniem sieci neuronowych
  20. Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem biosygnałów
  21. Silnik gry z mechanizmem rozpadania się obiektów
  22. Symulator szkoleniowy dotyczący obrony przed bronią masowego rażenia
  23. Symulator szkoleniowy dotyczący zachowania podczas pożaru
  24. Symulator środowisk różnych planet wraz z systemem uczenia agenta na podstawie zachowań człowieka z wykorzystaniem systemu CAVE
  25. System identyfikacji mówców z możliwością adaptacji do konkretnej osoby na podstawie niewielkiego zbioru wypowiedzi
  26. System uczenia maszynowego do rozpoznawania twarzy przy małej liczbie przykładów uczących z wykorzystaniem biblioteki ML.NET
  27. Trójwymiarowa przeglądarka danych radiologicznych
  28. Uniwersalna platforma symulacyjna pokładowej aparatury obserwacyjnej latającego drona zwiadowczego
  29. Wykorzystanie głębokich sieci neuronowych do rozpoznawania mówców poprzez maksymalizację informacji wzajemnej
  30. Wykorzystanie głębokiego uczenia do rekonstrukcji obiektów 3D w oparciu o pojedyncze zdjęcie
  31. Zastosowanie głębokich sieci neuronowych do wykrywania nakładających się wypowiedzi
  32. Zastosowanie losowych pól Markowa (MRF) w widzeniu stereoskopowym
  33. Zastosowanie metod uczenia maszynowego do wyznaczania spersonalizowanej diety przy użyciu platformy ML.NET
  34. Zastosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia hybrydowych gier planszowych i karcianych