Propozycje tematów prac dyplomowych magisterskich na rok akadademicki 2020/2021
- Analizator składniowy dla języka polskiego z użyciem głębokich sieci neuronowych
- Analiza dostępności kodów źródłowych algorytmów widzenia stereoskopowego i możliwości ich modyfikacji
- Analiza scen w scenariuszach filmowych
- Gra ekologiczna promująca ochronę pszczół „Dzień z życia pszczoły”
- Gra w chowanego w środowisku wirtualnym z wykorzystaniem silnika Unreal Engine
- Metoda wieloczynnikowej analizy zachowań na Giełdzie Papierów Wartościowych z wykorzystaniem metod głębokiego uczenia
- Metody automatycznej segmentacji obrazów kolorowych
- Metody optymalizacji czasowej algorytmów detekcji obiektów graficznych w ramach ciągłego monitoringu roju pszczół
- Metody poprawy jakości i czytelności zdjęć
- Metody śledzenia wzroku w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem kamer lub sensorów głębi
- Narzędzie do automatycznej ekstrakcji wątków fabuły z tekstu scenariusza filmowego
- Neuronowy, semantyczny model języka
- Nowoczesne techniki renderowania grafiki wykorzystujące DirectX 12 Ultimate
- Ocena efektywności metod ekstrakcji cech w zadaniu uwierzytelniania użytkownika na podstawie danych behawioralnych
- Opracowanie i walidacja kryteriów oceny jakości fotografii w czasie rzeczywistym
- Platforma rzeczywistości wirtualnej do testowania algorytmów sterowania pojazdem autonomicznym
- Porównanie algorytmów sztucznej inteligencji w grach wyścigowych
- Porównanie zaawansowanych technik renderowania sceny w środowiskach OpenGL i Unity
- Program do ujednoznaczniania oznaczeń kategorii składniowych słów z wykorzystaniem sieci neuronowych
- Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem biosygnałów
- Silnik gry z mechanizmem rozpadania się obiektów
- Symulator szkoleniowy dotyczący obrony przed bronią masowego rażenia
- Symulator szkoleniowy dotyczący zachowania podczas pożaru
- Symulator środowisk różnych planet wraz z systemem uczenia agenta na podstawie zachowań człowieka z wykorzystaniem systemu CAVE
- System identyfikacji mówców z możliwością adaptacji do konkretnej osoby na podstawie niewielkiego zbioru wypowiedzi
- System uczenia maszynowego do rozpoznawania twarzy przy małej liczbie przykładów uczących z wykorzystaniem biblioteki ML.NET
- Trójwymiarowa przeglądarka danych radiologicznych
- Uniwersalna platforma symulacyjna pokładowej aparatury obserwacyjnej latającego drona zwiadowczego
- Wykorzystanie głębokich sieci neuronowych do rozpoznawania mówców poprzez maksymalizację informacji wzajemnej
- Wykorzystanie głębokiego uczenia do rekonstrukcji obiektów 3D w oparciu o pojedyncze zdjęcie
- Zastosowanie głębokich sieci neuronowych do wykrywania nakładających się wypowiedzi
- Zastosowanie losowych pól Markowa (MRF) w widzeniu stereoskopowym
- Zastosowanie metod uczenia maszynowego do wyznaczania spersonalizowanej diety przy użyciu platformy ML.NET
- Zastosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia hybrydowych gier planszowych i karcianych
Propozycje tematów zespołowych projektów dyplomowych inżynierskich na rok akadademicki 2020/2021
Wszystkie tematy przewidziane są dla 2-4-osobowych zespołów wykonawców; nie dotyczy to studiów niestacjonarnych oraz osób posiadających zgodę Dziekana na samodzielną realizację projektu dyplomowego. Opiekun projektu może określić preferowaną liczbę wykonawców lub rodzaj studiów (stacjonarne/niestacjonarne).
- Gra edukacyjna wspomagająca naukę matematyki
- Program umożliwiający zbieranie, przetwarzanie i etykietowanie danych biometrycznych użytkownika systemu Windows
- Narzędzie do dopasowywania wielokątów znajdujących się na zdjęciach otrzymanych z kamery stereoskopowej
- Moduł do automatycznej redukcji złożoności siatki wielokątów
- Wirtualny symulator obrabiarki
- Wirtualny garncarz
- Zaczarowany ołówek 3D
- Program do określania położeń użytkowników jaskini LZWP na podstawie położenia stóp
- System wspomagający prowadzenie zajęć projektowych z przedmiotu Konstrukcja kompilatorów
- PL-CELEB: zastosowanie metod głębokiego uczenia i widzenia komputerowego w celu utworzenia polskiej bazy danych do trenowania systemów rozpoznawania mówcy
- Komputerowy system wsparcia gier fabularnych
- Gra platformowa z elementami kooperacji oparta na OpenGL
- Proceduralne generowanie terenu 3D z wizualizacją przy użyciu OpenGL
- Kooperacyjna gra logiczna w środowisku Unity
- Drużynowa gra terenowa z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości
- Rozpoznawanie nietypowych i naturalnych znaczników AR