Egzaminy dyplomowe inżynierskie dla specjalności ISI odbywają się w odstępach dwudziestominutowych (dwadzieścia minut na przygotowanie, dwadzieścia minut na odpowiedź). Osoby egzaminowane proszone są o przybycie na egzamin z 30-minutowym wyprzedzeniem.
pytania na egzamin dyplomowy inżynierski
Pytania kierunkowe:
Złożoność czasowa i pamięciowa algorytmów
Podstawowe struktury danych i algorytmy do ich przetwarzania
Nowoczesne platformy programowania obiektowego
Porównanie sieci LAN i WAN
Metody dostępu do medium transmisyjnego w lokalnych sieciach komputerowych
Rola polityki bezpieczeństwa w sieciach komputerowych
Paradygmaty programowania obiektowego
Modele danych stosowane w systemach informacyjnych
Charakterystyka systemów wbudowanych i kierunki ich rozwoju
Znane cykle życia oprogramowania (modele wytwarzania oprogramowania)
Zasady modelowania dla konstrukcji relacyjnych baz danych
Opis wybranej metodyki wytwarzania oprogramowania
Budowa systemów plików w systemach operacyjnych
Modele barw w grafice komputerowej
Poziomy testowania w cyklu życia oprogramowania
Klasy języków programowania na wybranych przykładach
Zasady budowy interfejsów użytkownika systemów informatycznych
Techniki komunikacji międzyprocesowej
Główne techniki zwiększania wydajności współczesnych procesorów
Charakterystyka modeli przetwarzania w Internecie
Pytania profilowe (nie obowiązują studentów studiów niestacjonarnych):
ALGORYTMY I MODELOWANIE SYSTEMÓW (KAMS)
Metody konstrukcji algorytmów grafowych - dokładnych i przybliżonych
Technologia Java Web Sart
Cykl życia apletów w Javie
Tryb matematyczny w TEX-u
Mechanizm refleksji w językach obiektowych
Problem sortowania ścian w grafice komputerowej
Charakterystyka platformy .NET
Mechanizmy obiektowe w języku Javascript
Zarządzanie pamięcią na platformie .NET
Mechanizmy realizacji wielozadaniowości na platformie .NET
TELEINFORMATYKA (KTI)
Metody aktywnego zarządzania ruchem w sieciach IP
Funkcje protokołów transportowych w sieciach IP
Rola, zadania i implementacje warstwy fizycznej w lokalnych sieciach komputerowych
Porównanie rozwiązań sieci ethernetowych na poziomie warstwy fizycznej i łącza danych
Porównanie rozwiązań protokołów warstwy sieciowej IPv4 i IPv6
Porównanie protokołów dostępu do medium transmisyjnego w sieciach WLAN
Ocena przydatności poznanych protokołów sieci LAN i WLAN do obsługi wybranych klas ruchu (w tym ruchu strumieniowego)
Porównanie metod dostępu do medium transmisyjnego w sieci Ethernet – CSMA/CD i WiFi – CSMA/CA, podobieństwa i różnice
Porównanie podstawowych cech funkcjonalnych protokołów obsługi mobilności MIPv4 i MIPv6
Architektury Modelu Odniesienia OSI oraz TCP/IP – podobieństwa i różnice
SYSTEMY GEOINFORMATYCZNE (KSG)
Omówienie znanych technologii bezprzewodowych w systemach mobilnych i porównanie ich właściwości
Klasyfikacja urządzeń mobilnych
Bezpieczeństwo połączeń w sieci GSM
Architektura i własności sieci Bluetooth
Systemy baz danych dla systemów mobilnych
Porównanie trzech znanych platform mobilnych
Charakterystyka języka opisu sceny X3D
Najważniejsze cechy OpenGL ES w wersji 2.0
Omówienie przynajmniej trzech technologii optymalizacji wyświetlania grafiki trójwymiarowej
Charakterystyka dwóch najważniejszych technik generowania grafiki trójwymiarowej: raytracing i rasteryzacji
INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA (KIO)
Omówienie głównych zadań administratora baz danych
Architektura i struktury składowania w systemach zarządzania bazami danych
Metody zapewniania bezpieczeństwa w systemach zarządzania bazami danych
Mechanizmy zapewniania niezawodności w systemach zarządzania bazami danych
Sposoby zapewniania wydajności i strojenia w systemach zarządzania bazami danych
Rola projektowania systemowego w procesie wytwarzania oprogramowania i czynności wykonywane w jego ramach
Rola projektowania szczegółowego w procesie wytwarzania oprogramowania i czynności wykonywane w jego ramach
Porównanie założeń modeli relacyjnego i obiektowego oraz sposoby odwzorowywania jednego modelu w drugi
Pojęcie wzorca projektowego oraz jego rola w procesie projektowania
Problem niezgodności impedancji w dostępie do danych oraz sposoby jego rozwiązania – na przykładzie architektury trójwarstwowej
INTELIGENTNE SYSTEMY INTERAKTYWNE (KISI)
Formaty reprezentacji dokumentów cyfrowych
Metody zarządzania obiegiem dokumentów elektronicznych
Komponenty silników gier wideo
Elementy, cechy i rodzaje gier wideo
Problemy i metody przetwarzania zdjęć cyfrowych
Rodzaje i zastosowania filtrów cyfrowych dla obrazów graficznych
Metody poprawy jakości obrazów
Problemy interakcji w grach czasu rzeczywistego
Porównanie metod animacji na wybranych przykładach
Zasady realistycznej animacji
ARCHITEKTURA SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH (KASK)
Modele komunikacji pomiędzy elementami aplikacji rozproszonej (send-receive, invoke-return, messaging, stream, synchronous/asynchronous)
Korzyści stosowania i kategorie wzorców projektowych
Architektura wielowarstwowa a wielopienna w aplikacjach internetowych
Tendencje rozwoju systemów i aplikacji internetowych
Zasady wytwarzania i integracji usług webowych (UDDI, WSDL, SOAP)
Zasady współpracy aplikacji rozproszonych z bazami danych
Funkcje i budowa serwera aplikacji
Rola i zadania komponentów encyjnych
Sposoby prezentacji danych w aplikacjach webowych
Porównanie standardowych platform programowania w Internecie
Powiadomienie o plikach cookie
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.
Aby móc korzystać z funkcjonalności należy zainstalować wtyczkę Flash.