Nazwa przedmiotu: Systemy graficzne
Typ przedmiotu: specjalnościowy (podstawowa i uzupełniająca)
Katedra/sekcja: Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
Wykład
Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Mariusz Szwoch
Prowadzony na:
Stopień: 2 (mgr) - Inteligentne Systemy Interaktywne - sem. 2
Laboratorium
Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Mariusz Szwoch
Prowadzony na:
Stopień: 2 (mgr) - Inteligentne Systemy Interaktywne

- sem. 2

 

Wykład

Komunikaty

  • Laboratoria zaczynają się po pierwszym wykładzie.

Zaliczenie

  • Zaliczenie będzie składało się z czterech (4) otwartych pytań. Przykładowe zagadnienia poruszane w pytaniach:
  • stały i zmienny potok renderowania grafiki - budowa, wady i zalety.
  • jednostki cieniowania - rodzaje, realizowane funkcje, interfejs, tendencje rozwoju 
  • języki cieniowania - rodzaje, właściwości, ograniczenia, tendencje rozwoju
  • biblioteki graficzne - rodzaje, budowa, charakterystyka, porównanie
  • oświetlenie i materiały - modele, przykłady, właściwości
  • zaawansowane techniki renderowania - deferred shading, cienie, ..
  • techniki zwiększania wydajności renderowania
  • wykłady 'gościnne' - silniki gier, ..

Materiały

Materiały do kursu i wyniki dostępne są na platformie eNauczanie PG

Zakres wykładu

  1. Graphics Rendering
  2. Graphics Pipeline and Shaders
  3. Lighting and materials
  4. Shader Languages, Cg, GLSL
  5. OpenGL
  6. Vulkan
  7. Direct3D
  8. Deffered shading
  9. CUDA
Laboratorium

Materiały do kursu dostępne są na platformie eNauczanie PG

Ćwiczenia laboratoryjne:

  1. OpenGL - prosta scena (krawędzie, bryła kolor, tekstura, oświetlenie, cień), porównanie Direct Mode i Display List
  2. OpenGL - Modelowanie oświetlenia z wykorzystaniem GLSL ("Tańczący z shaderami")
  3. OpenGL - Modelowanie oświetlenia i materiałów z wykorzystaniem GLSL ("Władca shaderów")
  4. OpenGL lub Direct 3D - Teselacja
  5. OpenGL lub Direct 3D - Deffered Shading