Podstawy projektowania gier w Unity

Podstawowe pojęcia gier wideo, elementy procesu projektowania, silniki gier oraz ich komponenty, środowisko Unity 3D – wprowadzenie, tworzenie skryptów w Unity (podstawy języka programowania C#), wybrane elementy projektowania gier w Unity (fizyka, efekty cząsteczkowe, sztuczna inteligencja, animacja postaci)

Prowadzenie: dr inż. Mariusz Szwoch

  • Wykład (opcjonalny)
    Wprowadzenie teoretyczne jest opcjonalne i może być przeprowadzone w dowolnym wymiarze i konfiguracji tematycznej. Zalecane dla uczniów, którzy nie mają doświadczenia w programowaniu obiektowym (C++/C#) i pracy z silnikami gier.

    Tematy (po 1 godz. lekcyjnej)
    1. Podstawowe pojęcia gier wideo
    2. Elementy procesu projektowania
    3. Silniki gier oraz ich komponenty
    4. Środowisko Unity 3D – wprowadzenie
    5. Tworzenie skryptów w Unity (podstawy języka programowania C#)
    6. Wybrane elementy projektowania gier w Unity (fizyka, efekty cząsteczkowe, sztuczna inteligencja, animacja postaci)
       
  • Laboratorium
    Zajęcia odbywają się w blokach trzygodzinnych (3×45 min). Brak podstawowych umiejętności programowania w języku obiektowym C++/C# może wydłużyć realizację poszczególnych ćwiczeń o czas potrzebny na naukę programowania w języku C# skutkując koniecznością wydłużenia kursu lub ominięcie wybranych ćwiczeń.

    Tematy (po 3 godz. lekcyjne)
    1. Gra zręcznościowa Arkanoid 2.5D (podstawy tworzenia gier w Unity)
    2. Gra zręcznościowa StarWars I 2.5D (import zasobów, silnik fizyki, efekty cząsteczkowe, sterowanie, strzały, kolizje)
    3. Gra zręcznościowa StarWars II 2.5D (sztuczna inteligencja przeciwnika, maszyna stanów, interfejs HUD, plansze końcowe)
    4. Modelowanie terenu 3D (mapa wysokości, nakładanie materiałów, warstwa wody, roślinności i detali)
    5. Animacja postaci 3D (import modeli i animacji, animacja postaci z wykorzystaniem maszyny stanów oraz mechanizmu BlendTree)