Agnieszka Popławska, Jacek Lebiedź, Przemysław Bąbel: Overcoming Phobias: Harnessing the Power of Immersive Virtual Reality Therapy. Smart VR/AR/MR Systems for Professionals (ed. Karupppasamy Subburaj, Sunpreet Singh, Saša Ćuković, Kamalpreet Sandhu, Gerrit Meixner, Radu Emanuil Petruse), Chapter 8, CRC Press, Taylor & Francis Group 2024.
Jacek Lebiedź: Virtual immersive environments. Intelligent interactive systems technologies (ed. Bogdan Wiszniewski), Chapter 7, Gdańsk University of Technology Publishing House, Gdańsk 2022, pp. 151-170 (and additionally Appendix: I3DVL application inventory, pp. 261-277).
Jacek Lebiedź, Bogdan Wiszniewski: Feature based CAVE software factory. 30th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2022 (ed. Vaclav Skala), Plzeň 2022, pp. 217-226.
Jacek Lebiedź: Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej. Absolwenci Politechniki Gdańskiej i ich osiągnięcia w dziedzinie elektroniki i elektrotechniki (red. Szczepan Gapiński) 2021, s. 294-301.
Adam L. Kaczmarek, Jacek Lebiedź, Jakub Jaroszewicz, Wojciech Święszkowski: 3D Scanning of Semitransparent Amber with and without Inclusions. 29th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2021 – Proceedings (ed. Vaclav Skala), Plzeň 2021, Computer Science Research Notes 3101, 2021, pp. 145-154.
Szymon Kowalski, Piotr Samól, Jakub Szczepański, Witold Dłubakowski: Teaching architectural history through virtual reality. World Transactions on Engineering and Technology Education, Vol. 18, No. 2, 2020, pp. 197-202.
Paweł Maciejewski, Małgorzata Gawlik-Kobylińska, Jacek Lebiedź: Virtual Training to Survive in CBRN Environment. ISMS 10th Anniversary Conference Military Sciences and Future Security Challenges, 2018.
Jerzy Redlarski, Robert Trzosowski, Mateusz Kowalski, Błażej Kowalski, Jacek Lebiedź: Stereoscopy in Graphics APIs for CAVE Applications. Proceedings of the Federated Conference on Computer Science and Information Systems (6th Conference on Multimedia, Interaction, Design and Innovation MIDI’18), 2018.
Jacek Lebiedź, Mariusz Szwoch: Virtual Sightseeing in Immersive 3D Visualization Lab. Proceedings of the Federated Conference on Computer Science and Information Systems (4th Conference on Multimedia, Interaction, Design and Innovation), Gdańsk 2016, Annals of Computer Science and Information Systems, Vol. 8, 2016, pp. 1641–1645.
Jacek Lebiedź, Jerzy Redlarski: Applications of Immersive 3D Visualization Lab. 24th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2016 – Poster Papers Proceedings (ed. Vaclav Skala), Plzeň 2016, Computer Science Research Notes 2603, 2016, pp. 69-74.
Jacek Lebiedź, Adam Mazikowski: Realizacja Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej. Seminarium naukowe Grafika Komputerowa, Przetwarzanie i Rozpoznawanie Obrazów. Politechnika Warszawska, Instytut Informatyki, Zakład Grafiki Komputerowej, Warszawa 2014.
Adam Mazikowski, Jacek Lebiedź: Image projection in Immersive 3D Visualization Laboratory. 18th International Conference in Knowledge Based and Intelligent Information and Engineering Systems KES 2014, Gdynia 2014, Procedia Computer Science 35, 2014, pp. 842-850.
Jacek Lebiedź, Adam Mazikowski: Innovative Solutions for Immersive 3D Visualization Laboratory. 22nd International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2014 – Communication Papers Proceedings (ed. Vaclav Skala), Plzeň 2014, pp. 315-319.
Jacek Lebiedź, Adam Mazikowski: LZWP, czyli jak zbudować CAVE. Wytwarzanie gier komputerowych (materiały konferencyjne WGK 2013, red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik) tom 3. Politechnika Gdańska, Gdańsk 2013, str. 53-60.
Jacek Lebiedź: Symulacja chodu i biegu w świecie wirtualnym. Wytwarzanie gier komputerowych (materiały konferencyjne WGK 2011), Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej (red. T. Boiński, K. Gasiński, B. Jakusz, J. Lebiedź, M. Wójcik) tom 1, Gdańsk 2011, str. 187-194.
Jacek Lebiedź, Jacek Łubiński, Adam Mazikowski: An Immersive 3D Visualization Laboratory Concept. Technologie informacyjne (2nd International Conference on Information Technology, Proceedings, ed. A. Konczakowska), Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej tom 18, Gdańsk 2010, str. 117-120.
Jacek Lebiedź, Jacek Łubiński, Adam Mazikowski: Projekt Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej. Technologie informacyjne (materiały konferencyjne), Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej tom 19, Gdańsk 2010, str. 163-168.