Projektowanie gier komputerowych | Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Projektowanie gier komputerowych

Nazwa przedmiotu: Projektowanie gier komputerowych
Katedra/sekcja: Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
Wykład
Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Mariusz Szwoch
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Inteligentne Systemy Interaktywne, sem. 7
Laboratorium
Liczba godzin: 2
Prowadzący: dr inż. Mariusz Szwoch
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Inteligentne Systemy Interaktywne, sem. 7
Wykład
 

Ostatnie uaktualnienie

Informacja o przedmiocie

2014-10-01

Harmonogram zajęć

2015-09-18

Komunikaty

Egzamin poprawkowy odbędzie się 11 stycznia 2018 r. w godz. 1115-1200 w EA 508.

Materiały wykładowe  

Materiały wykładowe o poniższej tematyce dostępne są na platformie eNauczanie PG.

  1. Video Games
  2. Video Game Genres
  3. Design Components and Processes
  4. Level Design
  5. Game Engines
  6. SpeedTree and Unreal Engine

Zakres wykładu

  • Przegląd, klasyfikacja i historia rozwoju gier wideo
  • Przegląd i budowa silników graficznych
  • Sprzęt gracza: komputery osobiste, konsole i urządzenia przenośne (konsole przenośne, palmtopy i telefony komórkowe)
  • Elementy projektowanie gier: pomysł, projekt, fabuła, scenariusz, dokumentacja, środowisko, sztuczna inteligencja, mapy, stany
  • Interaktywność, interfejs użytkownika, efekty dźwiękowe i muzyka w grze
  • Silniki fizyczne
  • Wybrane środowiska tworzenia grafiki 2D i 3D, animacji i gier komputerowych
  • Najnowsze techniki wykorzystywane w grach
  • Prezentacje najnowszych gier i hitów sprzed lat 

 

Laboratorium

Kurs dostępny na platformie eNauczanie PG

  1. Unity - Wprowadzenie
  2. Unity - gra platformowa 2D (2-5)
  3. Unity - gra "Star Wars "(6-7)
  4. Unity - Animacja postaci 3D
  5. Unity - Modelowanie terenu
  6. Unreal Tournament - Modelowanie poziomu gry