Katedra Algorytmów i Modelowania Systemów
TEMATY PRAC INŻYNIERSKICH - 2021r.
1. |
Algorytmy dokładne dla problemów bezpieczeństwa w gridach |
2. |
Elementy aplikacji do budowy rozszerzonej rzeczywistości w grach planszowych i LARPach |
3. |
Implementacja proceduralnie generowanego otwartego świata |
4. |
Implementacja wybranych algorytmów kwantowych |
5. |
Portal do testowania i oceny algorytmów |
6. |
Portal pozwalający na przeprowadzanie testów zaliczeniowych on-line |
7. |
Projekt i implementacja aplikacji do gry w n-królowych mod 2 |
8. |
Projekt i implementacja programu umożliwiającego rozgrywanie wybranych wariantów gier chromatycznych |
9. |
Projekt i implementacja rozszerzeń dla wybranego systemu sztuki generatywnej |
10. |
Projekt i implementacja systemu wspomagającego wybrane aspekty analizy związków chemicznych. |
11. |
Projekt i implementacja systemu zarządzania prostą grafową bazą danych |
12. |
Roboty internetowe (web crawlers) identyfikujące struktury bezpieczne w grafie sieci WWW |
13. |
Serwis internetowy wspierający naukę relacji binarnych w zbiorach |
14. |
System pozwalający na generowanie zindywidualizowanych zadań/testów zaliczeniowych |
15. |
Szacowanie wskaźnika Witsenhausena metodami algorytmicznymi |
16. |
Wokselowy silnik umożliwiający proceduralne generowanie świata 3D w technologii OpenGL |
17. |
Współdzielona tablica internetowa wspierająca rysowanie grafów |
18. |
Wyznaczanie liczby izolowanych elementów sieci po ataku na zadane części systemu modelowanego metodami teoriografowymi |
1.
Temat pracy inżynierskiej |
Algorytmy dokładne dla problemów bezpieczeństwa w gridach |
Tytuł w j. angielskim |
Exact algorithms for security problems in grids |
Opiekun pracy |
dr hab. inż. Michał Małafiejski |
Konsultant pracy |
mgr inż. Kacper Wereszko |
Cel pracy |
Celem pracy jest komputerowe zweryfikowanie parametrów wybranych grafowych dla problemów bezpieczeństwa: koalicji wierzchołkowych i krawędziowych, zbiorów defensywnych oraz bezpiecznych, dla grafów, które są iloczynami kartezjańskimi ścieżek i cykli (Pn x Pm, Pn x Cm, Cn x Cm). |
Zadania do wykonania |
1. Zapoznanie się z literaturą. 2. Implementacja algorytmów (zalecane zrównoleglenie na klastrze obliczeniowym) wyczerpującego przeglądu (branch-and-bound, algorytmy programowania dynamicznego). 3. Testy algorytmów dla krat (grids) z ograniczoną liczbą wierzchołków w jednym z wymiarów. 4. Stworzenie katalogu wzorców rozwiązań oraz wypracowanie stosownych hipotez teoretycznych. 5. Próba udowodnienia wybranych hipotez (we współpracy z promotorem i konsultantem). |
Źródła |
1. R.Lewoń, A.Małafiejska, M.Małafiejski, Global defensive sets in graphs, Discrete Mathematics 339 (2016), 1861–1870 2. R.Lewoń, A.Małafiejska, M.Małafiejski, K.Wereszko, Global edge alliances, Discrete Applied Mathematics |
Liczba wykonawców |
2 |
Uwagi |
Temat o potencjalnym charakterze badawczym. |
2.
Temat pracy inżynierskiej |
Elementy aplikacji do budowy rozszerzonej rzeczywistości w grach planszowych i LARPach |
||||||||||||||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Sample applications for augmented realisty in board games and LARPs |
||||||||||||||||||||
Opiekun pracy |
dr inż. Piotr Mironowicz |
||||||||||||||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||||||||||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest utworzenie aplikacji na urządzenie mobilne z systemem Android, które zilustruje przykładowe aspekty rozszerzonej rzeczywistości w grach planszowych oraz grach typu LARP na prostych prototypach gier. Przykładowym zastosowaniem w grach bitewnych byłoby stworzenie systemu, który na podstawie widoku planszy (z kamery urządzenia) rozpozna sytuację w grze, przeprowadzi obliczenia zgodnie z przyjętymi regułami gry oraz przedstawi użytkownikowi rozstrzygnięcie bitwy (np. wynik, poniesione straty itp.). W grze planszowej z elementami eksploracji (np. planszowe RPG) system rozszerzonej rzeczywistości mógłby określać zawartość ukrytych losowych łupów w poszczególnych miejscach planszy gry lub wspierać przeprowadzanie dialogów z NPC z uwzględnieniem sytuacji na planszy (przykładowo stosunek NPC do gracza i jego ocena wykonania zadań mogłyby być rozpoznawane według widoku planszy z kamery). W grach typu LARP przykładową ilustracją mogłoby być utworzenie alternatywnej mapy obszaru z wykorzystaniem aktualnych współrzędnych z systemu GPS umożliwiającej eksplorację nieistniejącego obszaru (np. XVI wieczny Gdańsk) mapowanego na obszar rzeczywisty (np. współczesny Gdańsk) z elementami charakterystycznymi dla gier komputerowych takimi jak fog of war lub zaznaczanie miejsc i NPCów. Wskazane jest by aplikacja była możliwie generyczna, otwarta na późniejsze modyfikacje prototypów. |
||||||||||||||||||||
Zadania do wykonania |
1. Przegląd istniejących wdrożeń rozszerzonej rzeczywistości w grach planszowych oraz grach typu LARP. 2. Implementacja aplikacji do tworzenia rozszerzonej rzeczywistości na urządzenia mobilne z systemem Android obejmująca wybrane przykładowe zastosowania. 3. Opis implementacji. 4. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej i wideo działania prototypów. |
||||||||||||||||||||
Źródła |
|
||||||||||||||||||||
Liczba wykonawców |
3 |
||||||||||||||||||||
Uwagi |
3.
Temat pracy inżynierskiej |
Implementacja proceduralnie generowanego otwartego świata |
|||||
Tytuł w j. angielskim |
Implementation of a procedural open world |
|||||
Opiekun pracy |
dr inż. Piotr Mironowicz |
|||||
Konsultant pracy |
||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest zbadanie problematyki związanej z automatyczną generacją treści dla gier komputerowych, w szczególności dla gier typu RPG. Rozprawa powinna zawierać przegląd istniejących rozwiązań w grach i w literaturze. Tematyka dotyczy zarówno zarówno automatycznego generowania obszarów (tzw. dungeon generation) jak i zadań pobocznych (questów) dla gier fabularnych, a także ich integracji. |
|||||
Zadania do wykonania |
|
|||||
Źródła |
|
|||||
Liczba wykonawców |
2 |
|||||
Uwagi |
4.
Temat pracy inżynierskiej |
Implementacja wybranych algorytmów kwantowych |
Temat w jęz. angielskim |
Implementation of selected quantum algorithms |
Opiekun pracy |
dr inż. Piotr Mironowicz |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Celem pracy jest zapoznanie się kwantowym paradygmatem programowania oraz przedstawienie własnych implementacji wybranych podstawowych algorytmów kwantowych lub protokołów kwantowych (przykładowo: Shora, Grovera, Bernstein–Vazirani, Deutsch-Jozsa, kwantowa kryptografia, lub inne) za pomocą wybranego języka programowania kwantowego (np. Q# lub IBM Q). |
Zadania do wykonania |
1. Przedstawienie podstaw formalizmu informatyki kwantowej. 2. Zapoznanie się z wybranym kwantowym językiem programowania. 3. Ilustracja wybranych koncepcji za pomocą własnych implementacji i uruchomienie ich na emulatorze lub prawdziwym komputerze dostępnym zdalnie. |
Źródła |
1. Peter W. Shor, Introduction to Quantum Algorithms, https://arxiv.org/abs/quant-ph/0005003 2. https://docs.microsoft.com/en-us/quantum 3. https://www.research.ibm.com/ibm-q/ 4. http://www.quantumplayground.net 5. https://www.c-sharpcorner.com/article/getting-started-with-q-programming/ |
Liczba wykonawców |
3 |
Uwagi |
Wymagana dobra znajomość angielskiego i algebry liniowej. |
5.
Temat pracy inżynierskiej |
Portal do testowania i oceny algorytmów |
Tytuł w j. angielskim |
Portal for Testing and Judging Algorithms |
Opiekun pracy |
dr inż. Krzysztof Manuszewski |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Celem pracy jest budowa portalu pozwalającego na konkursową ocenę algorytmów (np. uczenia ze wzmocnieniem) Możliwym rozwiązaniem jest system zbliżony do Kaggle, ale oceniający działanie algorytmu. Np. dla oceny implementacji algorytmów uczenia ze wzmocnieniem nie wystarczy analiza danych statycznych. Wymagane jest przeprowadzenie cyklu symulacji (np gry). Pot. system mógłby hostować środowisko symulacyjne (zakładamy wykorzystanie gotowych rozwiązań (np. kompatybilnych z openai gym) i dostarczać webowego gui do zarzadzania kontestami/wynikami Jako pot. kierunek rozwoju możliwe byłoby rozproszenie systemu np przy użyciu docker swarm/kubernetes. |
Zadania do wykonania |
1. Analiza problemu i specyfikacja wymagań 2. Analiza dostępnych technologii izolacji procesów i rozmieszczania zadań. 3. Wybór technologii i projekt architektury systemu 4. Implementacja i testowanie systemu 5. Opracowanie dokumentacji projektu |
Źródła |
https://gym.openai.com/ Dokumentacja techniczna Docker-a/Swarm-a Dokumentacja techniczna Kubernetes-a |
Liczba wykonawców |
4 |
Uwagi |
6.
Temat pracy inżynierskiej |
Portal pozwalający na przeprowadzanie testów zaliczeniowych on-line |
||||||||||||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Portal for on-line student testing |
||||||||||||||||||
Opiekun pracy |
dr inż. Krzysztof Manuszewski |
||||||||||||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||||||||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest realizacja portalu pozwalającego na realizację testów on-line w różnych trybach. Np Kahoot, zwykłe testy z ograniczeniem czasu, testy synchronizowane dla grup z różnymi strategiami losowania pytań. Istotną cechą systemu jest bezpieczeństwo komunikacji oraz danych jak i stabilność, odporność na upadki oraz skalowalność. Pot. kierunki rozwoju:
Unikalną cechą byłaby możliwość współpracy z serwisem/komponentem pozwalającym na generowanie indywidualnych pytań, parametryzację zadań obliczeniowych itd. Serwis ten jest tematem odmiennej pracy. |
||||||||||||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||||||||||||
Źródła |
|
||||||||||||||||||
Liczba wykonawców |
4 |
||||||||||||||||||
Uwagi |
7.
Temat pracy inżynierskiej |
Projekt i implementacja aplikacji do gry w n-królowych mod 2 |
||||||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Project and implementation of mod 2 n-queen game |
||||||||||||
Opiekun pracy |
dr inż. Joanna Raczek |
||||||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||||||
Cel pracy |
Stworzenie aplikacji grającej w grę w n-królowych mod 2 na kilku konkretnych planszach. |
||||||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||||||
Źródła |
|
||||||||||||
Liczba wykonawców |
2 | ||||||||||||
Uwagi |
8.
Temat pracy inżynierskiej |
Projekt i implementacja programu umożliwiającego rozgrywanie wybranych wariantów gier chromatycznych |
Tytuł w j. angielskim |
Project and implementation of an application that plays selected variants of chromatic games |
Opiekun pracy |
dr hab. inż. Robert Janczewski |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Zaprojektowanie i implementacja programu umożliwiającego rozgrywanie wybranych wariantów gier chromatycznych w wariancie człowiek-człowiek i człowiek-komputer. |
Zadania do wykonania |
1. Zapoznanie się z grami chromatycznymi. 2. Wybór wariantów i strategii (dla gracza komputerowego) do implementacji. 3. Implementacja programu rozgrywającego wybrane warianty gier chromatycznych. |
Źródła |
1. Gardner, Martin (1981). "Mathematical Games". Scientific American. Vol. 23. 2. https://en.wikipedia.org/wiki/Graph_coloring_game |
Liczba wykonawców |
2 |
Uwagi |
9.
Temat pracy inżynierskiej |
Projekt i implementacja rozszerzeń dla wybranego systemu sztuki generatywnej |
||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Extensions of generative art system - project and implementation |
||||||||
Opiekun pracy |
dr hab. inż. Piotr Borowiecki |
||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||
Cel pracy |
Sztuka generatywna to sztuka, która w całości lub w części została stworzona za pomocą autonomicznego systemu, który niezależnie od człowieka może określać cechy dzieła, które w innym przypadku wymagałyby decyzji podejmowanych bezpośrednio przez artystę. W niektórych przypadkach, np. w systemach typu live coding, twórca może wpływać na działanie systemu i w konsekwencji twierdzić, że system generatywny reprezentuje jego własną ideę artystyczną. W innych przypadkach system przejmuje rolę twórcy. Celem pracy jest dokonanie systematyzującego przeglądu systemów sztuki generatywnej ze szczególnym naciskiem na możliwości programowania nowych funkcjonalności i rozszerzeń, oraz zaimplementowanie przykładowych rozszerzeń wybranego systemu generatywnego. |
||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||
Źródła |
|
||||||||
Liczba wykonawców |
2 |
||||||||
Uwagi |
10.
Temat pracy inżynierskiej |
Projekt i implementacja systemu wspomagającego wybrane aspekty analizy związków chemicznych. |
||||
Tytuł w j. angielskim |
Design and implementation of a system supporting selected aspects of chemical compound analysis. |
||||
Opiekun pracy |
dr hab. inż. Piotr Borowiecki |
||||
Konsultant pracy |
|||||
Cel pracy |
Indeksy topologiczne mają istotne zastosowania m.in. w procesach selekcji i doboru w systemach wspomagających projektowanie związków chemicznych. Celem pracy jest dokonanie systematyzującego przeglądu topologicznych indeksów grafowych, które można wyznaczyć na podstawie grafu molekularnego danego związku chemicznego. W ramach przeglądu przewidywane jest opisanie własności wybranych indeksów topologicznych, ich powiązań z własnościami związków chemicznych i możliwości dyskryminacyjnych (pozwalających na rozróżnianie/grupowanie związków na podstawie wartości indeksów). Oprócz przeglądu, istotnym elementem pracy będzie implementacja systemu webowego wspomagającego wybrane aspekty analizy dla grup związków, w tym wyznaczanie wartości ww indeksów, wizualizacja korelacji wybranych własności i struktury związków. |
||||
Zadania do wykonania |
1. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. 2. Wybór indeksów topologicznych. 3. Opisanie wybranych indeksów, ich własności oraz powiązań z własnościami związków chemicznych (przykłady zastosowań). 4. Implementacja algorytmów wyznaczania wybranych indeksów; ich porównanie; teoretyczne i eksperymentalne oszacowanie efektywności i czasów działania algorytmów. 5. Implementacja systemu wspomagającego analizę związków chemicznych (indeksy, wizualizacje, ... ). |
||||
Źródła |
1.Topological index – http://wikipedia.org/wiki/Topological_index 2. I.Gutman, Degree-Based Topological Indices, Croat. Chem. Acta 86(4) (2013) 351-361. 3. Jmol - 3D chemical compound visualization:
|
||||
Liczba wykonawców |
2 |
||||
Uwagi |
11.
Temat pracy inżynierskiej |
Projekt i implementacja systemu zarządzania prostą grafową bazą danych |
Tytuł w j. angielskim |
Project and implementation of a graph database management system |
Opiekun pracy |
dr hab. inż. Robert Janczewski |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Opracowanie koncepcji oraz implementacja systemu zarządzania prostą grafową bazą danych. |
Zadania do wykonania |
1. Zapoznanie się z koncepcją grafowych baz danych. 2. Opracowanie projektu grafowej bazy danych. 3. Implementacja systemu zarządzania powyższą bazą. |
Źródła |
1. https://www.arangodb.com/documentation/ 2. https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-model_database |
Liczba wykonawców |
4 |
Uwagi |
12.
Temat pracy inżynierskiej |
Roboty internetowe (web crawlers) identyfikujące struktury bezpieczne w grafie sieci WWW |
||||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Web crawlers identifying secure structures in the Web graph |
||||||||||
Opiekun pracy |
mgr inż. Kacper Wereszko |
||||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest implementacja robota internetowego (web crawler), który przegląda dokumenty w sieci WWW i analizuje graf połączeń między nimi w celu identyfikacji zbiorów dokumentów tworzących struktury bezpieczne (koalicje defensywne, koalicje krawędziowe) w przenalizowanym podgrafie sieci WWW. |
||||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||||
Źródła |
|
||||||||||
Liczba wykonawców |
3 |
||||||||||
Uwagi |
13.
Temat pracy inżynierskiej |
Serwis internetowy wspierający naukę relacji binarnych w zbiorach |
Tytuł w j. angielskim |
Internet service for binary relations teaching. |
Opiekun pracy |
dr Paweł Obszarski |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Celem pracy jest stworzenie serwisu internetowego umożliwiającą wspólną edycję, wyświetlanie i badanie własności relacji przez wielu użytkowników. Serwis ma wspomagać zdalną dydaktykę. |
Zadania do wykonania |
W ramach implementacji tablicy wykonane powinny być następujące funkcjonalności: 1. Tworzenie i edycja relacji reprezentowanych graficznie lub przez wypisanie par. 2. Zapis i odczyt relacji, eksportowanie do znanych formatów graficznych i tekstowych. 3. Badanie i wyświetlanie podstawowych własności relacji. Wykonywanie operacji na relacjach. |
Źródła |
T. H. Cormen, Introduction to algorithms K. A. Ross, C. R. Wright, Discrete Mathematics |
Liczba wykonawców |
3 |
Uwagi |
14.
Temat pracy inżynierskiej |
System pozwalający na generowanie zindywidualizowanych zadań/testów zaliczeniowych |
||||||||||||||
Tytuł w j. angielskim |
System for purpose of individualized tests generation |
||||||||||||||
Opiekun pracy |
dr inż. Krzysztof Manuszewski |
||||||||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest opracowanie system pozwalającego na wygodne generowanie zindywidualizowanych testów. System mógłby pracować jako oddzielny serwis lub komponent zanurzany w przestrzeni serwisu przeprowadzającego testy (taki system jest tematem oddzielnego projektu). Podstawowym założeniem projektu jest generowanie różnych rodzajów testów/zadań jedno i wielokrotnego wyboru, zadań obliczeniowych o wysokim stopniu zindywidualizowania. Istotnym wymaganiem jest czytelna postać testu (np.: wskazane parametryzowane generowanie rysunków, dokumentów html, pdf, xlsx ). Oprócz samego generowania indywidualnych zadań system powinien wspomagać sprawdzanie zadań (z ew. wyjaśnianiem oceny). W ramach wdrażania wskazane opracowanie pewnej liczby gotowych testów dla wybranych przedmiotów algorytmicznych. |
||||||||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||||||||
Źródła |
|
||||||||||||||
Liczba wykonawców |
4 |
||||||||||||||
Uwagi |
15.
Temat pracy inżynierskiej |
Szacowanie wskaźnika Witsenhausena metodami algorytmicznymi |
Tytuł w j. angielskim |
Estimating Witsenhausen rate |
Opiekun pracy |
dr Marcin Jurkiewicz |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Komputerowe wyznaczenie nowych ograniczeń wskaźnika Witsenhausena |
Zadania do wykonania |
1. Przeprowadzenie przeglądu prac związanych z postawionym problemem. 2. Zaimplementowanie algorytmów związanych z problemem w języku C/C++ (początkowo w Python). 3. Przeprowadzenie empirycznych/komputerowych badań dotyczących zagadnienia. 4. Dostosowanie algorytmu do systemu wieloprocesorowego (w tym użycie SLURMa, Simple Linux Utility for Resource Management). |
Źródła |
Kubale M. "Optymalizacja dyskretna", WNT 2002 Jurkiewicz M. "Szacowanie kanałowej przepustowości Shannona metodami teoriografowymi", Praca doktorska 2019 Witsenhausen H. "The zero-error side information problem and chromatic numbers" IEEE Transactions on information theory Vol. 22, 5 (1976) |
Liczba wykonawców |
3 |
Uwagi |
16.
Temat pracy inżynierskiej |
Wokselowy silnik umożliwiający proceduralne generowanie świata 3D w technologii OpenGL |
||||||||
Tytuł w j. angielskim |
Voxel engine for procedural creation of a 3D world in OpenGL |
||||||||
Opiekun pracy |
dr inż. Piotr Mironowicz |
||||||||
Konsultant pracy |
|||||||||
Cel pracy |
Celem pracy jest stworzenie funkcjonalnego silnika 3D opartego o woksele, którego główną funkcjonalnością, poza renderowaniem, będzie proceduralna generacja świata z rozróżnialnymi strefami (biomami). Silnik powinien oferować: wygenerowanie nowego świata, podstawowy graficzny interfejs użytkownika, dynamiczną zmianę wirtualnego otoczenia poprzez usuwanie i dodawanie nowych bloków (wokseli). Technologią wykorzystywaną do renderowania grafiki będzie API OpenGL. |
||||||||
Zadania do wykonania |
|
||||||||
Źródła |
|
||||||||
Liczba wykonawców |
2 |
||||||||
Uwagi |
17.
Temat pracy inżynierskiej |
Współdzielona tablica internetowa wspierająca rysowanie grafów |
Tytuł w j. angielskim |
Shared internet whiteboard for graph drawing |
Opiekun pracy |
dr Paweł Obszarski |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Celem pracy jest stworzenie serwisu internetowego umożliwiającą wspólną edycję grafów przez wielu użytkowników. Serwis ma wspomagać zdalną dydaktykę teorii grafów oraz pracę naukową w tym temacie. |
Zadania do wykonania |
W ramach implementacji tablicy wykonane powinny być następujące funkcjonalności: 1. Tworzenie i edycja grafów. 2. Edycja grafów na różnych warstwach i na wspólnej warstwie. 3. Zapis odczyt grafów, rozmieszczanie grafów, eksportowanie do znanych formatów grafowych i graficznych. 4. Etykietowanie krawędzi i wierzchołków, pisanie po tle. |
Źródła |
Thomas H. Cormen, Introduction to algorithms Robin J. Wilson, Wprowadzenie do teorii grafów |
Liczba wykonawców |
3 |
Uwagi |
18.
Temat pracy inżynierskiej |
Wyznaczanie liczby izolowanych elementów sieci po ataku na zadane części systemu modelowanego metodami teoriografowymi NIE ZATWIERDZONY |
Tytuł w j. angielskim |
Determining Isolated scattering number after given attack with graph theory methods |
Opiekun pracy |
dr Marcin Jurkiewicz |
Konsultant pracy |
|
Cel pracy |
Komputerowe wyznaczenie nowych ograniczeń lub wartości izolowanej liczby rozpraszania |
Zadania do wykonania |
1. Przeprowadzenie przeglądu prac związanych z postawionym problemem. 2. Zaimplementowanie algorytmów związanych z problemem w języku C/C++ (początkowo w Python). 3. Przeprowadzenie empirycznych/komputerowych badań dotyczących zagadnienia. 4. Dostosowanie algorytmu do systemu wieloprocesorowego (w tym użycie SLURMa, Simple Linux Utility for Resource Management). |
Źródła |
Kubale M. "Optymalizacja dyskretna", WNT 2002 Jurkiewicz M., "Bounds on Isolated scattering number" preprint Jurkiewicz M. "Szacowanie kanałowej przepustowości Shannona metodami teoriografowymi", Praca doktorska 2019 |
Liczba wykonawców |
2 |
Uwagi |