Nazwa przedmiotu:

Grafika Komputerowa
Typ przedmiotu: kierunkowy
Katedra/sekcja: Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych

wykład

Liczba godzin: 2
Prowadzący: dr inż. Jacek Lebiedź
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, sem. 3

laboratorium

Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Agata Kołakowska,
dr inż. Maciej Smiatacz,
mgr inż. Jerzy Redlarski
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, sem. 3
wykład

Zasady zaliczenia przedmiotu


Materiały do wykładu znajdują się na paltformie eNauczanie.


2020/2021: Wyniki laboratorium, egzaminu z 2 lutego 2021, 8 lutego 2021 i 16 lutego 2021 oraz zaliczenia przedmiotu


2019/2020: Wyniki laboratorium, egzaminu z 7 lutego 2020 i 18 lutego 2020 oraz zaliczenia przedmiotu


2018/2019: Wyniki laboratorium, egzaminu z 29 stycznia 2019 i 5 lutego 2019 oraz zaliczenia przedmiotu


2017/2018: Wyniki laboratorium, egzaminu z 23 stycznia 2018, 29 stycznia 2018 i 13 lutego 2018 oraz zaliczenia przedmiotu


2016/2017: Wyniki laboratorium, egzaminu z 7 lutego 2017, 14 lutego 2017 i 18 lutego 2017 oraz zaliczenia przedmiotu


2015/2016: Wyniki laboratorium, egzaminu z 1 lutego 2016, 13 lutego 2016 i 15 lutego 2016 oraz zaliczenia przedmiotu


Wykłady zaproszone w roku akademickim 2019/2020:

22 listopada 2019
kmdr Cezary Lachewicz
(Arex - WB Group)
Rzeczywistość wirtualna w praktyce


Goście zaproszeni na wykład w roku akademickim 2018/2019:

5 grudnia 2018
TVP Gdańsk
Dzień dobry tu Gdańsk, 5.12.2018
fragment 1:27-1.33 & 49:38-58:57


Wykłady zaproszone w roku akademickim 2017/2018:

17 listopada 2017 1 grudnia 2017 5 stycznia 2018
Łukasz Rosiński
(Varsav VR)
Bartosz Boczula
(Intel Technology Poland)
Paweł Łapiński
(Intel Technology Poland)
Przestrzeń coworkingowa na Politechnice Gdańskiej Programming GPU Potok renderingu, oświetlenie + cieniowanie


Wykłady zaproszone w roku akademickim 2016/2017:

13 stycznia 2017 26 stycznia 2017 27 stycznia 2017
Paweł Łapiński
(Intel Technology Poland)
Piotr Kluk
(niezależny deweloper)
Bartosz Boczula
(Intel Technology Poland)
Potok renderingu, oświetlenie + cieniowanie Symulatory w VBS (Virtual Battlespace) Programming GPU


Wykłady zaproszone w roku akademickim 2015/2016:

12 stycznia 2016 19 stycznia 2016 26 stycznia 2016
Dariusz Żebrowski
(DSP Software)
Krzysztof Kluczek
(niezależny deweloper)
Michał Mrozek
(Intel Technology Poland)
SolidWorks - oprogramowanie projektowe 3D Podstawy realistycznego oświetlenia Deep into compute with OpenCL and Intel GPU
- architektura GPU
- prezentacja


Wykłady zaproszone w roku akademickim 2014/2015:

30 października 2014 11 grudnia 2014 8 stycznia 2015 15 stycznia 2015 22 stycznia 2015
Damian Karczewski
(VR One)
Darragh McConville
(Kainos Software Ltd)
Paweł Łapiński
(Intel Technology Poland)
Michał Mrozek
(Intel Technology Poland)
Adam Sawicki i Piotr Kozioł
(Intel Technology Poland)
Konsumencka rzeczywistość wirtualna An introduction to the big data Potok renderingu, oświetlenie + cieniowanie Deep into compute with OpenCL and Intel GPU
- architektura GPU
- prezentacja
Shadery i ich kompilacja


Archiwum: wyniki z semestru letniego 2004/2005, semestru zimowego 2005/2006, semestru zimowego 2006/2007, semestru zimowego 2007/2008, semestru zimowego 2008/2009, semestru zimowego 2009/2010, semestru zimowego 2010/2011, semestru zimowego 2011/2012, semestru zimowego 2012/2013, semestru zimowego 2013/2014 i semestru zimowego 2014/2015

laboratorium

Zasady zaliczania laboratorium

Wyniki częściowe (20.01.2020)

Ćwiczenie 0 - DOS + Graph (obecnie nie jest realizowane)

Podstawy programowania w środowisku PC DOS (pdf), przykładowe programy

Program bazowy (język C, język C - animacja lub Pascal)

Ćwiczenie 1 - MS Windows + Allegro

Materiały do ćwiczenia

Ćwiczenie 2 - MS Windows + GDI (API)

Podstawy programowania w środowisku MS Windows (pdf)

Program bazowy (język C, projekt dla MS Visual Studio 2015)

Ćwiczenie 3 - X Window + Xlib

Podstawy programowania w środowisku X Window (pdf)

Program bazowy (język C)

Ćwiczenie 4 - MS Windows + DirectX

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Program bazowy (język C, projekt dla MS Visual Studio 2015)

Ćwiczenie 5 - X Window + OpenGL

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Program bazowy

Ćwiczenie 6 - MS Windows + OpenGL

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Program bazowy (projekt dla MS Visual Studio 2017)

Terminy zajęć
 

  Poniedziałek
12-14
Wtorek
10-12
Środa
11-13
Czwartek
11-13
Piątek
7-9
MS Windows
+Allegro
21.10
28.10
15.10
 
16.10
23.10
17.10
24.10
25.10
 
MS Windows
+ GDI (API)
4.11
18.11
29.10 30.10
6.11
31.10
7.11
8.11
X Window
+ XLib
25.11
2.12
19.11 13.11
20.11
14.11
21.11
22.11
MS Windows
+ DirectX
9.12
10.12
26.11 27.11
4.12
28.11
5.12
6.12
X Window
+ OpenGL
16.12
13.01
17.12 11.12
18.12
12.12
19.12
20.12
MS Window
+ OpenGL
20.01
27.01
7.01 8.01
15.01
9.01
16.01
10.01

Dodatkowe terminy (możliwość oddania zaległości, poprawienia zadań itp.):

A. Kołakowska: 28.01 (10-12), 3.02 (12:00 -13:30)
M. Smiatacz: 23.01 (11-13)
J. Redlarski: 22.01 (11-13)