Nazwa przedmiotu: Grafika komputerowa dla niestacjonarnych studiów inżynierskich
Typ przedmiotu: podstawowy
Katedra/sekcja: Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych

wykład

Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Jacek Lebiedź
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, sem. 3

laboratorium

Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Jerzy Dembski,
mgr inż. Jerzy Redlarski
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, sem. 3
wykład

Zasady zaliczenia przedmiotu


Materiały do wykładu znajdują się na paltformie eNauczanie.


2020/2021: Wyniki laboratorium, egzaminu z 3 lutego 2021, 6 lutego 2021 i 13 lutego 2021 oraz zaliczenia przedmiotu


2019/2020: Wyniki laboratorium, egzaminu z 1 lutego 2020 i 8 lutego 2020 oraz zaliczenia przedmiotu


2018/2019: Wyniki laboratorium, egzaminu z 2 lutego 2019, 23 lutego 2019 i 4 marca 2019 oraz zaliczenia przedmiotu


2017/2018: Wyniki laboratorium, egzaminu z 4 lutego 2018, 17 lutego 2018 i 26 lutego 2018 oraz zaliczenia przedmiotu


2016/2017: Wyniki laboratorium, egzaminu z 18 grudnia 2016, 4 lutego 2017 i 18 lutego 2017 oraz zaliczenia przedmiotu


2015/2016: Wyniki laboratorium, egzaminu z 16 stycznia 2016, 31 stycznia 2016 i 13 lutego 2016 oraz zaliczenia przedmiotu


Archiwum: wyniki z semestru letniego 2004/2005 (studia wieczorowe), semestru letniego 2004/2005, semestru letniego 2005/2006, semestru zimowego 2007/2008, semestru zimowego 2008/2009, semestru zimowego 2009/2010, semestru zimowego 2010/2011, semestru zimowego 2011/2012, semestru zimowego 2012/2013, semestru zimowego 2013/2014 i semestru zimowego 2014/2015

laboratorium

Na laboratorium składa się pięć zadań programistycznych dotyczących następujących środowisk graficznych: 1. MS Windows + GDI, 2. MS WIndows + OpenGL, 3. MS Windows + DirectX, 4. X Window + Xlib, 5. X Window + OpenGL.


Zasady zaliczenia laboratorium

Ćwiczenie 1 - MS Windows + GDI (API)

Podstawy programowania w środowisku MS Windows (pdf)

Przykład 1 - krzywe Beziera

Program bazowy (język C, projekt dla MS Visual Studio .NET 2003)

Zadania

Ćwiczenie 2 - MS Windows + OpenGL

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Przykład: wózek pchany

Program bazowy (język C, projekt dla MS Visual Studio .NET 2003)

Zadania

Ćwiczenie 3 - MS Windows + DirectX

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Program bazowy (język C, projekt dla MS Visual Studio .NET 2003)

Zadania

Ćwiczenie 4 - X Window + Xlib

Podstawy programowania w środowisku X Window (pdf)

Przykład animacji

Program bazowy (język C)

Zadania

Ćwiczenie 5 - X Window + OpenGL

Instrukcja do ćwiczenia (pdf)

Program bazowy Linux (język C++)

Program bazowy MS-Windows

Zadania