Pytania kierunkowe:
- Złożoność czasowa i pamięciowa algorytmów
- Podstawowe struktury danych i algorytmy do ich przetwarzania
- Nowoczesne platformy programowania obiektowego
- Porównanie sieci LAN i WAN
- Metody dostępu do medium transmisyjnego w lokalnych sieciach komputerowych
- Rola polityki bezpieczeństwa w sieciach komputerowych
- Paradygmaty programowania obiektowego
- Modele danych stosowane w systemach informacyjnych
- Charakterystyka systemów wbudowanych i kierunki ich rozwoju
- Znane cykle życia oprogramowania (modele wytwarzania oprogramowania)
- Zasady modelowania dla konstrukcji relacyjnych baz danych
- Opis wybranej metodyki wytwarzania oprogramowania
- Budowa systemów plików w systemach operacyjnych
- Modele barw w grafice komputerowej
- Poziomy testowania w cyklu życia oprogramowania
- Klasy języków programowania na wybranych przykładach
- Zasady budowy interfejsów użytkownika systemów informatycznych
- Techniki komunikacji międzyprocesowej
- Główne techniki zwiększania wydajności współczesnych procesorów
- Charakterystyka modeli przetwarzania w Internecie
Pytania profilowe (nie obowiązują studentów studiów niestacjonarnych):
ALGORYTMY I MODELOWANIE SYSTEMÓW (KAMS)
- Metody konstrukcji algorytmów grafowych - dokładnych i przybliżonych
- Technologia Java Web Sart
- Cykl życia apletów w Javie
- Tryb matematyczny w TEX-u
- Mechanizm refleksji w językach obiektowych
- Problem sortowania ścian w grafice komputerowej
- Charakterystyka platformy .NET
- Mechanizmy obiektowe w języku Javascript
- Zarządzanie pamięcią na platformie .NET
- Mechanizmy realizacji wielozadaniowości na platformie .NET
TELEINFORMATYKA (KTI)
- Metody aktywnego zarządzania ruchem w sieciach IP
- Funkcje protokołów transportowych w sieciach IP
- Rola, zadania i implementacje warstwy fizycznej w lokalnych sieciach komputerowych
- Porównanie rozwiązań sieci ethernetowych na poziomie warstwy fizycznej i łącza danych
- Porównanie rozwiązań protokołów warstwy sieciowej IPv4 i IPv6
- Porównanie protokołów dostępu do medium transmisyjnego w sieciach WLAN
- Ocena przydatności poznanych protokołów sieci LAN i WLAN do obsługi wybranych klas ruchu (w tym ruchu strumieniowego)
- Porównanie metod dostępu do medium transmisyjnego w sieci Ethernet – CSMA/CD i WiFi – CSMA/CA, podobieństwa i różnice
- Porównanie podstawowych cech funkcjonalnych protokołów obsługi mobilności MIPv4 i MIPv6
- Architektury Modelu Odniesienia OSI oraz TCP/IP – podobieństwa i różnice
SYSTEMY GEOINFORMATYCZNE (KSG)
- Omówienie znanych technologii bezprzewodowych w systemach mobilnych i porównanie ich właściwości
- Klasyfikacja urządzeń mobilnych
- Bezpieczeństwo połączeń w sieci GSM
- Architektura i własności sieci Bluetooth
- Systemy baz danych dla systemów mobilnych
- Porównanie trzech znanych platform mobilnych
- Charakterystyka języka opisu sceny X3D
- Najważniejsze cechy OpenGL ES w wersji 2.0
- Omówienie przynajmniej trzech technologii optymalizacji wyświetlania grafiki trójwymiarowej
- Charakterystyka dwóch najważniejszych technik generowania grafiki trójwymiarowej: raytracing i rasteryzacji
INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA (KIO)
- Omówienie głównych zadań administratora baz danych
- Architektura i struktury składowania w systemach zarządzania bazami danych
- Metody zapewniania bezpieczeństwa w systemach zarządzania bazami danych
- Mechanizmy zapewniania niezawodności w systemach zarządzania bazami danych
- Sposoby zapewniania wydajności i strojenia w systemach zarządzania bazami danych
- Rola projektowania systemowego w procesie wytwarzania oprogramowania i czynności wykonywane w jego ramach
- Rola projektowania szczegółowego w procesie wytwarzania oprogramowania i czynności wykonywane w jego ramach
- Porównanie założeń modeli relacyjnego i obiektowego oraz sposoby odwzorowywania jednego modelu w drugi
- Pojęcie wzorca projektowego oraz jego rola w procesie projektowania
- Problem niezgodności impedancji w dostępie do danych oraz sposoby jego rozwiązania – na przykładzie architektury trójwarstwowej
INTELIGENTNE SYSTEMY INTERAKTYWNE (KISI)
- Formaty reprezentacji dokumentów cyfrowych
- Metody zarządzania obiegiem dokumentów elektronicznych
- Komponenty silników gier wideo
- Elementy, cechy i rodzaje gier wideo
- Problemy i metody przetwarzania zdjęć cyfrowych
- Rodzaje i zastosowania filtrów cyfrowych dla obrazów graficznych
- Metody poprawy jakości obrazów
- Problemy interakcji w grach czasu rzeczywistego
- Porównanie metod animacji na wybranych przykładach
- Zasady realistycznej animacji
ARCHITEKTURA SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH (KASK)
- Modele komunikacji pomiędzy elementami aplikacji rozproszonej (send-receive, invoke-return, messaging, stream, synchronous/asynchronous)
- Korzyści stosowania i kategorie wzorców projektowych
- Architektura wielowarstwowa a wielopienna w aplikacjach internetowych
- Tendencje rozwoju systemów i aplikacji internetowych
- Zasady wytwarzania i integracji usług webowych (UDDI, WSDL, SOAP)
- Zasady współpracy aplikacji rozproszonych z bazami danych
- Funkcje i budowa serwera aplikacji
- Rola i zadania komponentów encyjnych
- Sposoby prezentacji danych w aplikacjach webowych
- Porównanie standardowych platform programowania w Internecie
|