Opis
Przedmiot koncentruje się na technikach projektowania i implementacji oprogramowania z wykorzystaniem zasad programowania obiektowego. Obejmuje zagadnienia związane z zasadami SOLID oraz wzorcami projektowymi, które wspierają tworzenie elastycznych, skalowalnych i łatwo rozszerzalnych systemów, a także wybrane elementy programowania funkcyjnego. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć pozwala projektować rozwiązania o wysokiej jakości, łatwe w utrzymaniu i dostosowane do zmieniających się wymagań.
Wykład
Część wykładowa obejmuje następujące zagadnienia:
-
Podstawowe zasady paradygmatu obiektowego i zasady SOLID
-
Kreacyjne wzorce projektowe
-
Strukturalne wzorce projektowe
-
Behawioralne wzorce projektowe
-
Elementy programowania funkcyjnego
-
Architektura skalowalnych systemów
Laboratorium
Celem laboratorium jest praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas wykładów. :
-
Zasady SOLID
-
Kreacyjne wzorce projektowe
-
Strukturalne wzorce projektowe
-
Behawioralne wzorce projektowe
-
Elementy programowania funkcyjnego
Projekt
Celem projektu jest wdrożenie zasad SOLID i wzorców projektowych w wytworzonym wcześniej oprogramowaniu.