Zarządzanie produktem w branży IT | Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Zarządzanie produktem w branży IT

Cel przedmiotu:
Rozwój umiejętności pracy na stanowisku kierownika produktu z zakresu tworzenia innowacyjnych produktów, wprowadzania ich na rynek, analizy odpowiedzi rynku i zarządzania produktem

Program przedmiotu:

  1. Rola i zadania kierownika produktu - wykład + ćwiczenia
  2. Odkrywanie wartości biznesowej produktu - warsztat Product Discovery (mapa empatii, Value Proposition Canvas)
  3. Kreowanie udanych produktów - warsztat Karta Produktu + Eksperyment MVP
  4. Model biznesowy produktów i usług - warsztat Business Model Canvas, moment Aha
  5. Planowanie i mierzenie rozwoju produktu - warsztat Roadmapa i metryki produktu

Organizacja przedmiotu:

  • Przedmiot realizowany jest jako cykl 5 spotkań po 3 godziny zajęciowe każdy.
  • Spotkania mają charakter warsztatowy, są powiązane tematycznie
  • W trakcie warsztatów pracuje się w kilkuosobowych zespołach, niekoniecznie takich samych na każdym warsztacie.
  • Warsztaty odbywają się głównie w salach ćwiczeniowych, bez komputerów