Wirtualne zespoły robocze | Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Wirtualne zespoły robocze

Nazwa przedmiotu: Wirtualne Zespoły Robocze (Współpraca w cyberprzestrzeni)
Typ przedmiotu: subkierunkowy
Katedra/sekcja: Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
wykład
Liczba godzin: 1
Prowadzący: prof. dr hab. inż. Bogdan Wiszniewski
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, Automatyka i robotyka, sem. 6
projekt
Liczba godzin: 1
Prowadzący: dr inż. Jerzy Dembski
Prowadzony na: stopień: 1 (inż.), Informatyka, Automatyka i robotyka, sem. 6
wykład
Nazwa przedmiotu:

Wirtualne zespoły robocze (Współpraca w cyberprzestrzeni)

Cel przedmiotu:

  1. Przedstawić nie-algorytmiczne modele obliczeń do pracy grupowej w środowisku rozproszonym
  2. Przedstawić nowe kierunki rozwoju zastosowań informatyki dla potrzeb społeczeństwa informacyjnego
  3. Zademonstrować w praktyce kilka aplikacji, reprezentujących główne klasy rozproszonych systemów interaktywnych

Treść przedmiotu:

  1. Technologie współdzielenia przestrzeni

  2. Interaktywna symulacja rozproszona.

  3. Interaktywny model obliczeń

  4. Systemy agentowe zamknięte i otwarte.

  5. Implementowalność negocjacji, racjonalność agenta

  6. Protokół negocjacji i publiczne normatywy zachowania.

  7. Negocjacje rozdzielne i integrujące

  8. Klasy zadań koordynacyjnych, klasy strategii negocjacji

  9. Rozwiązania inspirowane praktyką społeczną

  10. Przestrzeń stanów gry.

  11. Ograniczenia racjonalności agenta

  12. Problem koordynacji w teorii gier

  13. Optymalność Pareto i rozwiązanie Nash'a

  14. Obliczeniowe modele negocjacji

  15. Wirtualne środowiska rozproszone: współdzielenie przestrzeni i czasu

  16. Architektura ‘object-event’ (SIMNET, DIS)

  17. Algorytmy predykcji stanu: nawigacja obliczeniowa, obiekty-widma;

  18. Standard HLA: federacja, federaty i infrastruktura wykonawcza RTI

  19. Cztery generacje gier sieciowych.

  20. Problem wyłącznej własności obiektu.

  21. Protokoły nawigacji obliczeniowej.  

  22. Metody konwergencji stanu.  

 

Punktacja:

Z#

termin

%

Opis

Zn

 

60

Zadania laboratoryjne

K

15 g.

40

Kolokwium
 

100

Oceny końcowej
 
projekt

Zaliczenie przedmiotu

Ponad 50% łącznie za zadania laboratoryjne i kolokwium

Temat 1: Architektury sieciowe

Program bazowy: <wersja a>, <wersja b>, <wersja c>, <wersja d>, <wersja e>, <wersja f>, <wersja g>, <wersja h>, <wersja i>, <wersja j>, <wersja k>

Instrukcja laboratoryjna (pdf )

Zadania dodatkowe (pdf)

Temat 2: Nawigacja obliczeniowa

Program bazowy: <wersja a>, <wersja b>, <wersja c>, <wersja d>, <wersja e>, <wersja f>, <wersja g>, <wersja h>, <wersja i>, <wersja j>, <wersja k>, <wersja m>

Instrukcja laboratoryjna (pdf)

Zadania dodatkowe (pdf)

Temat 3: Interfejsy współpracy

Program bazowy: <wersja a>, <wersja b>, <wersja c>, <wersja d>, <wersja e>, <wersja f>, <wersja g>, <wersja h>, <wersja i>, <wersja j>

Instrukcja laboratoryjna (pdf)

Zadania dodatkowe (pdf)

Temat 4: Agenty autonomiczne

Program bazowy: <wersja a>, <wersja b>, <wersja c>, <wersja d>, <wersja e>

Instrukcja laboratoryjna (pdf)

Zadania dodatkowe (pdf)

Dodatkowa mapa do zadania 4 (map)

Temat 5: Negocjacje agentów

Program bazowy: <wersja a>, <wersja b>, <wersja c>, <wersja d>, <wersja e>, <wersja f>

Instrukcja laboratoryjna (pdf)