Polityka jakości Laboratorium Badawczego Hydroakustyki jest realizowana zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji systemu zarządzania Laboratorium na podstawie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02.
Celem nadrzędnym jest realizacja pomiarów i badań zgodnie z obowiązującymi normami, procedurami własnymi, przepisami prawnymi oraz aktualnymi wydaniami dokumentów PCA dotyczącymi laboratoriów badawczych na poziomie spełniającym potrzeby i wymagania klientów.
Główne cele:
- utrzymanie wysokiego poziomu jakości pomiarów i badań,
- rzetelność i wiarygodność uzyskiwanych wyników,
- terminowa realizacja zleconych badań i pomiarów.
Cele realizowane są poprzez:
- reagowanie na potrzeby klienta, kompetentną obsługę, dbałość o dobrą komunikację, rzetelność przekazywanych wyników badań,
- udział w badaniach biegłości i porównaniach międzylaboratoryjnych potwierdzających wiarygodność wyników badań,
- zapoznanie wszystkich pracowników Laboratorium z dokumentacją systemową,
- szkolenia pracowników w celu utrzymania wysokich kompetencji technicznych personelu,
- zapewnienie bezstronności i poufności informacji,
- przestrzeganie zasad dobrej praktyki profesjonalnej,
- wykonywanie badań wyłącznie przez kompetentny, bezstronny i niezależny personel,
- ciągłe doskonalenie stosowanych metod badawczych i pomiarowych oraz wdrożonego systemu zarządzania,
- analizę ryzyka prowadzoną w obszarze usług realizowanych przez Laboratorium.
Kierownictwo Laboratorium deklaruje:
- rzetelne i profesjonalne spełnienie wymagań klienta,
- wysoki poziom jakości oferowanych usług,
- zapewnienie kompetentnego, wykwalifikowanego i przeszkolonego personelu do wykonywania badań,
- ciągłe doskonalenie wdrożonego systemu zarządzania,
- zapewnienie niezbędnych zasobów do realizacji celów,
- utrzymanie integralności systemu podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania,
- utrzymanie sprawnego systemu komunikacji.
Kierownictwo Laboratorium zobowiązuje personel do:
- stosowania w codziennej pracy wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 oraz ustanowionej polityki i procedur,
- profesjonalnej praktyki i oferowania wysokiej jakości usług świadczonych klientom,
- doskonalenia skuteczności systemu zarządzania w Laboratorium.
Polityka jakości Laboratorium Badawczego Hydroakustyki poddawana jest okresowym przeglądom w celu oceny jej aktualności i przydatności w realizacji założonych celów.