Opis

Przedmiot koncentruje się na technikach projektowania i implementacji oprogramowania z wykorzystaniem zasad programowania obiektowego. Obejmuje zagadnienia związane z zasadami SOLID oraz wzorcami projektowymi, które wspierają tworzenie elastycznych, skalowalnych i łatwo rozszerzalnych systemów, a także wybrane elementy programowania funkcyjnego. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć pozwala projektować rozwiązania o wysokiej jakości, łatwe w utrzymaniu i dostosowane do zmieniających się wymagań.

Wykład

Część wykładowa obejmuje następujące zagadnienia: 
  • Podstawowe  zasady paradygmatu obiektowego i zasady SOLID
  • Kreacyjne wzorce projektowe
  • Strukturalne wzorce projektowe
  • Behawioralne wzorce projektowe
  • Elementy programowania funkcyjnego
  • Architektura skalowalnych systemów

Laboratorium

Celem laboratorium jest praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas wykładów. :
  • Zasady SOLID
  • Kreacyjne wzorce projektowe
  • Strukturalne wzorce projektowe
  • Behawioralne wzorce projektowe
  • Elementy programowania funkcyjnego

Projekt

Celem projektu jest wdrożenie zasad SOLID i wzorców projektowych w wytworzonym wcześniej oprogramowaniu.