Strategie informatyzacji | Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Strategie informatyzacji

Wykład

Przedmiot Strategie informatyzacji jest prowadzony na semestrze 3 studiów II stopnia na specjalności Inżynieria systemów informacyjnych w wymiarze: 15 godzin wykładu i 15 godzin seminarium w semestrze.

Celem przedmiotu jest pokazanie projektów informatycznych z perspektywy ich klienta - odbiorcy oprogramowania. To właśnie klient jest dysponentem środków finansowych, za które kupuje programy i usługi informatyczne. Okazuje się jednak, że aby pozyskać oprogramowanie, konieczna jest pewna wiedza z pogranicza informatyki i dziedziny zarządzania/ekonomii. Przedmiot przybliża zagadnienia strategii przedsiębiorstw i pokazuje, w jaki sposób analizować funkcjonowanie organizacji, żeby skutecznie wspierać ją środkami informatycznymi. Na bazie tych analiz definiowana jest strategia informatyzacji, czyli długofalowy plan zaopatrzenia przedsiębiorstwa w sprzęt, sieci i systemy informacyjne.

Seminarium

Część seminaryjna przedmiotu ma na celu praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej w czasie wykładów do rozwiązywania problemów różnych organizacji. Zadanie polega na przygotowaniu dla wybranej organizacji analiyz jej strategii i sposobu funkcjonowania oraz określeniu, jak technologia informatyczna mogłaby wspomagać pracę takiej organizacji. Na zakończenie prac odbędzie się prezentacja zaproponowanych rozwiązań.

Zakres seminarium:

  • wybór organizacji, która będzie przedmiotem dalszych badań. Krótki opis.
  • analiza misji i strategii organizacji, określenie hierarchii celów i analiza SWOT.
  • analiza istniejącego stanu informatyzacji oraz wskazanie jak największej liczby możliwych obszarów, które można jeszcze wspomóc środkami informatycznymi.
  • określenie priorytetów w zakresie SI i TI, zgodnie z metodami poznanymi na wykładzie,
  • opracowanie planu inwestycji i ramowego harmonogramu prac na najbliższe 2/3 lata
  • dla wybranego obszaru informatyzacji określenie biznesowego celu, udziałowców i zdarzeń biznesowych oraz ocena opłacalności i wybór strategii pozyskania.

Więcej informacji na portalu eNauczanie.pg.edu.pl