Wykład

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnień badania jakości użytkowej w projektach informatycznych. W szczególności celem jest praktyczne przećwiczenie umiejętności niezbędnych do zaplanowania i wdrożenia wybranych metod zapewniania jakości użytkowej w procesach wytwarzania oprogramowania. Dodatkowym celem przedmiotu jest przyczynienie się do poprawy jakości realizowanych przez studentów projektów grupowych na studiach magisterskich. Zakres przedmiotu obejmuje w szczególności:

  • Pojęcie jakości, cechy jakości, podejścia do jakości, pojęcie użyteczności i user experience
  • Dobór atrybutów jakości użytkowej za pomocą metody: drzewa jakości, GQM
  • Metody i techniki pomiarów użyteczności
  • Prototypowanie
  • Badanie doświadczenia użytkownika ( UX)
  • Narzędzia pomocne w badaniu użyteczności i user experience
  • Zagadnienie dostępności i dopasowania aplikacji do użytkowników o specjalnych potrzebach (accessibility).

Projekt

Celem projektu jest przyczynienie się do poprawy jakości realizowanych przez studentów projektów grupowych na studiach magisterskich. Projekt jest realizowany w grupach odpowiadających grupom projektu grupowego, a w jego zakres wchodzi:

  • określenie klienta projektu grupowego i jego charakterystyki, 
  • definicja dostarczanych produktów i określenie kryteriów sukcesu projektu oraz priorytetów realizacji,
  • dobór atrybutów jakości użytkowej za pomocą metody: drzewa jakości, GQM,
  • dobór metod zapewniania i badania jakości użytkowej programu,
  • opracowanie i przeprowadzenie zaproponowanych metod zapewniania i badania jakości użytkowej programu,
  • raport walidacji produktów.

Więcej informacji na portalu eNauczanie.pg.edu.pl