Wykład
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnień badania jakości użytkowej w projektach informatycznych. W szczególności celem jest praktyczne przećwiczenie umiejętności niezbędnych do zaplanowania i wdrożenia wybranych metod zapewniania jakości użytkowej w procesach wytwarzania oprogramowania. Dodatkowym celem przedmiotu jest przyczynienie się do poprawy jakości realizowanych przez studentów projektów grupowych na studiach magisterskich. Zakres przedmiotu obejmuje w szczególności:
- Pojęcie jakości, cechy jakości, podejścia do jakości, pojęcie użyteczności i user experience
- Dobór atrybutów jakości użytkowej za pomocą metody: drzewa jakości, GQM
- Metody i techniki pomiarów użyteczności
- Prototypowanie
- Badanie doświadczenia użytkownika ( UX)
- Narzędzia pomocne w badaniu użyteczności i user experience
- Zagadnienie dostępności i dopasowania aplikacji do użytkowników o specjalnych potrzebach (accessibility).
Projekt
Celem projektu jest przyczynienie się do poprawy jakości realizowanych przez studentów projektów grupowych na studiach magisterskich. Projekt jest realizowany w grupach odpowiadających grupom projektu grupowego, a w jego zakres wchodzi:
- określenie klienta projektu grupowego i jego charakterystyki,
- definicja dostarczanych produktów i określenie kryteriów sukcesu projektu oraz priorytetów realizacji,
- dobór atrybutów jakości użytkowej za pomocą metody: drzewa jakości, GQM,
- dobór metod zapewniania i badania jakości użytkowej programu,
- opracowanie i przeprowadzenie zaproponowanych metod zapewniania i badania jakości użytkowej programu,
- raport walidacji produktów.
Więcej informacji na portalu eNauczanie.pg.edu.pl